Tuesday, May 3, 2011

Sekilas Seminggu Yang Lepas~

Alhamdulillah, dengan berkat kerajinan yang ada, aku ade jugak mase nak update blog aku,...dah seminggu tak terbukak blogger.com..huhu..maklum lah....kekurangan mase....
okeyh, kat cni, aku cume nak kongsi sikit jer cerita. Cerita terbabit, mengait kan isu semasa jugak...huhu..

First, adat berkawan

aku bukan nya nak suruh korang bercakap sopan kalau bercakap ngan aku, bukan sama sekali, atau pon, berjalan dengan penuh sopan macam stewardess yang mcm duk layan pilot..eh silap...duk layan penumpang kat dalam kapal terbang milik tony tuh....
cume, kalau kite ajak member kita pegi makan, or ajak lepak sekali..tapi, tup tup, sampai jer kedai mamak, kite suruh dye lepak sesorang kat meja lain....mau nya tak malu mamat tuh???kite duk bersembang ngan member lain, tapi, mamat yang kita ajak pada mula nya , yang konon nya nak ajak makan tapi, duk sorang2 dan xder orang layan dye...member ke camtu??kawan ke cengitu??cume nak kongsi kan sedikit pengalaman , bagi perbuatan tersebut, memang tak elok lah...so,korang pk2 kan lah yang mane betul......aku menulis berdasar kan pengalaman aku..tak kira lah, aku orang teranaiya atau pon menanaiya orang..huhu

second, in malaysia

hang pa semua kenal tak mamat nieh????????




aku yakin, hampa sumua sah2 kenal muka mamat nieh. Adik aku yang baru duk sekolah kat depan umah pon kenal dgn muka mamat nieh, dan aku rasa, polpulariti mamat nieh lebih popular dari usop wilcha atau pon dapat mengalah kan shazy sam yang menang abph tuh.....pergh....dasyat giler mamat nieh.......huhu...

ntri nie sebenar nye, bukan nak kutuk sape2 cume nak flashback balik jer.....camni, mamat nie dah bersumpah yang menuduh DSAI melaku kan tut tut....
aku rase sampai situ jer pasal tu, yang aku nak utara kan ialah, sepatut nya mamat tuh perlu mengemuka kan 4 orang saksi adil dan bukti2 yang kukuh , bukan nya bersumpah. Tu dari sudut negative mamat nie, yang Positive nye pulak, dye yakin dan confidance dengan sumpah nye itu, ini bermaksud, MUNGKIN apa yang ditengok nye betul...

secara jujur nya aku bukan nya minat sangat dengan politik nie....
tak kira lah, aku ni, pro kerajaan atau pon anti kerajaan, aku just pilih yang mana betul. Tu jer, simple.

next situation, osama bin laden, di bom???

betul ke dengan berita nie???kalau betul, kenapa mayat nya di tanam di laut????
huih...bnyak betol persoalan nye, dah 3 taun tak dengar nama nya, tibe2, timbul balik......mmmm...ke ini salah satu game AS???Obama bunuh Osama???boley percaya ker???haih...poning2.....baik den buat keje den jer......chow dulu........sbb dah pening sangat nieh......adoiiiiiii......



betul ke hah??????


p/s : selamat datang ke dunia blogger to nik nur adilah a.k.a dilah a.k.a hazwan punye...~



6 comments:

.:nikAdilah:. said...

ehh! perlu ke ade name nik nur adilah a.k.a dilah a.k.a hazwan punye?
haaaaaaaaaaaaaaaaa!!jawab..jawab..jawab..

zonfoe said...

haha....jgn la marah2 cik kak..t cepat tua lol...
perlu kot....lg pon nak wish welcome jer....

Tie Ra said...

nice blog.. :)

zonfoe said...

tie ra....hehe..masih ingat kah saya??hehe...dapat dop mntk UPU???dapat mano??

MiZ Rayy said...

@#$%^&*&^%$.. buntu otak aku kes no 2 tu.. yg last tu pon sma.. yg kes no 1 plak, xptot buat gitu.. mmg xptot..

zonfoe said...

MiZ Rayy>haha....tak yah la ko susah2 nak pk kan untuk dyrang.....pandai2 la dyrng nak satel kan camane....mereka pon dah besar..huhuhu

p/s : tq, coz sudi comnt...terus kan usaha murni dan tulus anda ini di post2 yg laen jgk...hehe

Followers