Monday, February 22, 2010

Dunia Sekarang

Dengan kemalasan tahap beku(sama beku dgn pergunungan himalaya yg belum mncair),aku mula menulis yg ape bnda pon aku xtau kt blog aku nie....mklum la..aku ni pon bukn malas sebenar nyer...just kurng rajin waktu nie jew....
huhuhu..dgn keadaan dunia sekarng yg makin panas...mungkin aku xperlu lah aku bgtau jwpan knper dunia semakin panas...sbb korng da tau jawapan nyer kn??alah snyum2 plak...hakhak2...
ye r.....doh aku xbukak kipas...air cond pon xder kt umah aku nie...

aku berada d dpn skrin laptop nie bukan nyer nk bg ramalan cuaca kt korng yg sepnjng tahun ni panas akn brlarutan smpai ke hujun November....tidak sama sekali...antara cerita top yg dpt kita perhati kn d berita2 d M`sia sekrng ialah perihal kes li*** DSAI yg belum selesai.....dan juga cerita dr dalam istana kerabat negeri kelantan. perihal Manohara..

Erk.....yg sbenar nyer,cter aku xder kaitan pon an sumer tu....hahhaha....pendapt yg aku nk kongsi kt kalian sume ialah, dunia sekarang mementing duit/uwang/wang ringgit/ongkos dan mcam2 lg sebutan......

haaaaaaaa..terlepas jgk akhr nyer tjuk aku itu....btul x aper yg aku ckp kn????tul kan??ala lau xbetul pon korng buat2 jer betul.....tp mmg betul pon..korng tgk r............xder duit, korng leh wat aper????nothing, ni lah knyataan idup...tambah2 lg sbg stdnts cam aku nie.....huhuhu...duit meme pnting sgt2...lau korng xder duit, nk p mkn kt ABRAR pon xlepas..ini kn plak nk p mkn kt RSU....setiap pergerakn kne duit..susah tul idup nie....orang skng da jrng sgt tgk kebaikan hati budi seseorng tuu....yg nmpk hanye lah duit......sebagai contoh, korng kerja sbg engineer, korng nk dpt kn satu projek or tender...lau xder duit mmg xyah cter rrr....duit adalah segala2 nyer wa ckp luu..
lau xder da duit...sowry to say mmg sayonara rrr....
huhuhu....sdey kan??????????

pasal nie pon aku xnk ulas pnjng2..kn xpasal2 kne bar plak blog aku......huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu.......korang leh r tgk sndri kt m`sia nie...
kdang2 memerhati nie bgus jgk....bkn tuk kesihatn,tuk membuka mnda...






klau la aku ader duit byk nie.....tp bile???hahhahaa......




lau dpt 20 keping duit camtu pon da ok da...hahahhahaaha...




untuk mengatasi problem d ats aku telah pon brpkir dgn rasional nye, bahawasa nyer, aku telah pon mmbuat keputusan untk memula kn stu perniagaan..lau ader saper nk beli bju jersey EPL, boley la contact aku.....mklum la cri mkn ckit2...nk idup la kte kan...hukhuk..lg pon sunah ada menyebut,90 percent rezeki dtg dr berniaga....so aku pon nk jgk lah try bidang yg baru aku bertapak nie....hope segala usaha aku d berkati.....ameen... oit2...korng yg sama2 bcer tuuuu..tlg la ameen kan sekali......ameeeeeeeeen....
hehehe....

No comments:

Followers