Thursday, September 8, 2011

Janji_Melayu


Assalamualaikum semua





Semoga berada dalam keadaan sihat dan hendak nya lah semua nye...entri kali nie aku nak berdiskusi sedikit perihal janji melayu....

Ok ape dia sebenar nya janji melayu nie???binatang spises ape kah beliau??dan di mana habitat beliau???ini yang akan kita kupas..huahuahua.......(ayat cam ape tah...haha..)

Janji melayu adalah janji yang sengaja dilewati ( orang macam nie memang xleh maju..)

Beliau hidup di dalam kalangan ramaja dan bangsa melayu....tapi tak semua.....senang citer, janji melayu nie, dari kalangan orang melayu yang hanya tahu tetap kan janji tapi belum tentu dapat menuai kan nya..biasa nya ia berkaitan dengan masa.....

Sebagai contoh.....

Situasi : dalam meeting, (eh mamat nie, asyik gune situasi meeting jer....situasi lain xder ka???huhu..suka hati aku la...haha)

Apabila selesai habis meeting, HOD (head of divison) or President or Pengerusi or Amir or Ketua Biro...senang citer, sape2 yang lead meeting tu la......mereka akan bgtau tetang next meeting, bila akan dibuat, dan pada jam berapa akan bermula meeting tuu....

Sebagai contoh...

Bos : next meeting kita akan berlangsung pada pukul 8 malam.

Aku : eh bos, macam awal sngt jer, aku balik main bola dah pukul 7, then solat magrib, pastu nak siap2 lagi...dah la rumah aku jauh dari campus....huhu...

Bos : alah ko nie, cam tak biasa budak2 nie kan janji melayu, so bila aku kata meeting start pkul 8 tu, sah2 la pkul 8.45 or pkul 9 baru starts...

Aku : ooooo......tapi kalau camtu, buat apa tetap kan waktu meeting kalau dah tahu memang akan mungkiri janji????????

Semua ahli2 parlimen, ajk2 kelab, ahli2 DUN, berfikir dan berfikir...aku pon senyappp........habis la citer tuuuu..soklan aku tak dijawab dah...

Sekian ..sampai di situ sahaja cerita aku....so konklusi nya, sampai bila kita nak dgr perkataan "janji melayu"??org Chinese sendiri pon dah pandang slek kalau kita janji nak jumpa dyerang...came on la weiiii... malu la kat bangsa lain...



Chow dulu untuk kali nie...As Salam~

No comments:

Followers