Sunday, July 31, 2011

Salam Ramadhan


Assalamualaikum semua



“Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa” (QS.Al-Baqarah:183)

Alhamdulillah, wa syukurillah,dengan segala kesyukuran ke hadrat ilahi...dengan izin nya, dapat kita bertemu dengan ramadhan yang penuh berkat dan nikmat, di mana dalam hadis ada menyebut..

Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi



“Sesungguhnya telah datang bulan yang penuh keberkatan, dimana telah difardhukan atas kamu berpuasa. Dibukakan pada bulan itu semua pintu syurga dan dikuncikan padanya semua pintu neraka dan dibelenggu pada bulan itu segala syaitan. Dalam bulan itu, ada satu malam yang lebih baik dari seribu bulan. (HR. Ahmad, Nasai dan Baihaqi dari Abu Hurairah).




dengan kesempatan ini, aku ingin mengucap kan selamat menunai kan fardu ramadhan, semoga puasa kita pada tahun ini lebih sempurna berbanding tahun2 yang lepas...amin...

No comments:

Followers