Monday, March 28, 2011

Fenomena

First of all, aku nak ucap kan takziah ah kepada mangsa tsunami yang melanda jepun tempoh hari, lebih kurang, seminggu lebih yang lepas, gempa bumi yang berukuran 9.0 skala recter telah menghancur kan Negara matahari terbit itu dengan sekelip mata. Dalam pada itu, tak cukup dengan tsunami, bahan nuclear plak merebak, aduiyaiii….ini lah kekuasaan YANG MAHA PENCIPTA..

Fenomena kedua ialah, The Red Warrior, aku yang dah sampai kat negeri kelahiran disebab kan faktor menjalani latihan di salah sebuah syarikat swasta di blakang umah aku nie,keinginan nak tengok game Kelantan vs felda united aritu melebihi dari paras beku tapi tak kesampaian…sbb nye, sudah kehabisan tiket…mendengar cakap2 dari pak cik yg tak aku kenali mase duk tgh beli nasi pade keesokan pagi terbabit, ade jgk orang yang membeli tiket dengan harga RM 50……dalam hati aku……”omak ko……gler mahal tiket bola kat negeri Kelantan nieh…..pehal ek???”


Aku cube membuat andaian sediri, memang patut la tiket bola kat Kelantan nie mahal..sbb nya ialah, stadium, selalu penuh…..mane tak penuh nya, makhluk yang berkumpul tengok bola, bukan nya hanya penduduk di kawasan kota bharu sahaja, bah kan dari machang yang jarak nye lebih kurang 50 KM pon sangup mai Stadium Sultan Mohammad IV. Setiap game, macam final…..giler meriah…..!!

No comments:

Followers