Tuesday, November 22, 2011

Aidiladha 2011 bersamaan 1432 H

Assalamualaikum semua


Alhamdulillah, wa syukurillah, dengan nama ALLAH yang Maha pemurah lagi penyayang. Tuhan kami malam dan siang,Selawat dan salam kepada junjungan mulia, "Muhammad bin Abdullah" serta ahli keluarga yang tercinta, para sahabat yang sentiasa setia, ikhwah dan akhowat yang di rahmati ALLAH swt.

Raya tahun nie, pertama kali aku raya kat perantaunan :)
bukan tak mahu balik, tapi di sebab kan oleh kehabisan tiket bas.. (dah tau penduduk kelantan ramai kat negeri lua, tapi yang p beli lambat tu kenapa kan??huhu...salah aku jugak..)
so, nak di pendek kan cerita, aku beraya jer kat umah pakcik aku kat terendak height tuh, huhu...ok la cume tak semeriah beraya kat hometown..

kali nie, pertama kali aku beraya cam orang dah matang...pakaian raya aku pon simple giler, just pakai baju melayu, kain pelikat dan kain, thats all :) bile tgk kat cermin, tgk, aku matang dengan pakaian cmtu..hehe..mcm bapak anak 4 pon ada..wahaha...tp, ok la....tak mcam budak2..hehe...
raya pertama , cam biasa gi solat hari raya kat penjara baru (nama jer penjara tapi, dalam tuh, cantik giler..) kat sungai udang.. xada yang best pon, petang tu, bawak c nayli dan muiz iskandar p jalan2 kat pantai klebang..

tu lah pengalaman raya aku d perantauan.. raya ke 2 baru la start tumbang kan lembu, 2 ekor...


thats all, itu lah pengalaman aku..pertama kali beraya tanpa famili di sisi...






No comments:

Followers