Wednesday, June 8, 2011

Comparison

Assalamualaikum semua

Hampa semua tau dak comparison ialah sama erti dengan perbandingan. setiap orang ada kelebihan dan kekurangan, cam aku post kat entri yang lepas, housmate aku power dalam cross bola, tapi die xder stamina or speed. Aku plak xleh nak mengelecek bola, tapi stamina ada...tapi xder la sehebat si cristiano ronaldo tuh......haha....

Ok berbalik pada cerita comparison nie...nie haaaaaaa.......nak cerita, dalam masyarakat kita hari nie, suka sangat membanding banding kan ape yang kita ada dengan orang lain, sebagai contoh result exam, kerja bagus, dan yang sama waktu dengan nya...

acu try tengok gak rezak anok pok cik min tugak....molep, semo A+..
nie la antara kata2 yang sering aku dengar, pastu, dengan selamba badak nya aku balas balik kata2 daddy aku tuh,

walaupon rezak yo semo A+, belum tentu yo tahu perihal dunia hari ini dengan pelbagai isu sebagai contoh, isu royalti minyak hak milik kelantan yang ta dapat2 lagi, isu bola sepak piala FA kel vs terengganu, isu bayi kene baling dari tingkat atas dan isu terbaru, pengarah syarikat cabul 6 pelajar ( yang ni, mesti di pandang serius oleh pelajar perempuan..)

Ni la antara jawapan yg aku bg kat daddy aku tuh..ini bermaksud, walaupon dye stdy power, belum tntu die tahu hal ehwal isu semasa, dan biasa nya org yang hanya duk lepak dgn buku nie, ta penah pandai nak bergaul an orang lain....yang die tau, buku + men game,...kamon la wei....xder life la cmni......

Aku memang cukup2 tak suka kalau aku di banding kan dengan orang lain....aku tetap AKU!!!




p/s : udah-udah ler compare 'mengompare' nie....


No comments:

Followers