Tuesday, April 19, 2011

Tempat Keje

Waktu pagi tadi, aku cam biasa r...pas sarapan ngan fmly, then siap2 mai keje cam biasa...then aku puch card then naik la lift ke tingkat 4, unit tempat aku bekerja sebagai seorang pelajar practikal yang berjaya......
aku masuk lift cam biasa, sampai tingkat 4, pintu lift pon ter bukak..
mmg la terbukak, tak kan tertutup plak kan??huhu...
tp, nak tau tak ape yang aku nampak???mak aiii..gelap gler...aku dah seram dah....dalam kepala otak aku dah terbayang citer2 seram yang naik lift tibe2 sampai kat tempat lain....ok..sambung citer...aku keluar kan kepala aku ckit..then, aku masuk dalam lift balik, tgk kat seven segment display, betul la tingkat empat....tapi kenapa gelap.....aku berani kan jugak lah untuk keluar dari lift tuh, walau pon aku berani berani takut jer...hahaha....

Memang sah dan confidance nya, lampu pecah....!!
haramjadah mana yang pecah kan, tu bukan masalah aku, masalah aku timbul, bile masuk jer pejabat, belambak kertas2 yang mangkuk2 yang keje kat offc aku tuh bg kat aku, suruh aku yg siap kan cam tut...ciap bagi aku pen lagi.....ish..teruk beno....
ni kira kes buli nie...buat keje dari pagi lg nie...pon tak siap2 lagi...giler tak aci.....arrrgh...tgh hari tadi, ade makan free kat Depoh, then tgh sambung keje balik r nih..ape2 pon, aku tetap sabar menyiap kan kerja orang lain.

Kesabaran adalah amat di perlukan disini....

Ayat yang aku teringat time wat menda nieh..ayat dalam citer 'main2 cinta'...
ingat la korang kejap kite kat bawah, kejap kat atas...lau korang suruh org lain buat keje korang, nnti ade orng len(berpangkat lebih besar) akan suruh korang buat keje yg tak sepatut nya korang buat..tu jer pengajaran yang aku dapat setakat nieh...

Chow dlu..

Wsalam..

No comments:

Followers