Tuesday, May 25, 2010

Isu Semasa..



assalamualaikum..wbt...

pergh dah lame rase nye aku tak menaip keyboard2 kt lappy aku nieh....asyik gune touchpad an mouse jer..huhu...mklum la...nk tulis ape....gune bnde2 tu pon just nk cari movie....secrh tenet n wat menda2 simple....kehadiran ku d hadapn lappy kesyngan aku nie ber tujuan nk meng updated aku pnyer otak dgn isu2 semasa..ye la..da lme xbce paper...bkn kertas biasa....news paper la....surat khabr....huhu....

1st skali, tahniah kepada team kegemaran aku...kerana season lpas dapt 2 cup ...iaitu EPL and FA cup...pergh hebat tu....dan tak lain dan tak bukan semesti nye CHELSEA menjadi kegemaran ku....huhu....dgn performace yg ditunjuk kan oleh semua player2 yg gah name nye d dunia bola sepak....mereka bergnding bahu untk memenangi setiap perlawanan...walaupon season lepas jgk captain team CHELSEA telah membuat ona apabila di kait kan dgn scandal nye dgn isteri seorang pemain kebangsaan england....itu tidak menjatuh kan karier nya sbg pemain bola sepak bertaraf 5 bintang...huhuhu...cayalah JOHN TERRY....

Dan tahniah juga aku ucap kan kepada Inter Milan keran berjaya menyentuh piala Champion League pada season lepas....season dpn????sowry....hak milik CHELSEA kay...hakhakhak....

Yang sebenar nya isi utama lam kepala otak aku nie belum di tulis lagi...isu yang hangat di perkata kan kan ialah isu JUDI BOLA....
aku pon xpaham kenapa boley timbul masalah tersebut....bang....lau nme dah judi....wat pe nak lulus kan??nme pon judi...terang2 la haram.....aku bkn nk bikin panas dgn menteri2 kt malaysia, cume aku nk bgtau, adk aku pon tau membeza kan yg mane halal dan yang mane haram.....kate malaysia nie negara islam....tapi???
korang pk la sndiri...(pnjam ayat nabil)..

Aku pon xpaham dgn menteri2 kat malaysia nie...nape la dyrng leh jd menteri,nme jer menteri tapi bg idea yg tah ape2....cube la bg satu idea untuk memangbun kan islam ker....contoh nyer...wajib kan pakai tudung kepada semua muslimat yg beragama islam kat malaysia nie klau nk ke pekan or bandar......baru lah xder bnyak sgt kes2 sosial yg berlaku kat malaysia....nie ader sorng pemimpin tu cakap, siap nk wat rumah lg kat anak2 terbuang....pelik betul.....tu bukan meyelesai kan masalah,tu mengalakkan akn orng buang ank .......entah la....bile pk2 balik...aku tertanye2...aku nie duk lam negara islam ker???cube korng pk....betul ke cara pemimpin kite nie?????????????

aku nie bukan aper....stdy pon, xder la tinggi sgt, tp aku dapt jgk idea untuk menyelesai kan msalah2 tersebut....bile pikir2 balik....knape jadi semua tu??knapa bnyak sgt masalah sosial??Sebenar nya, golongan2 remaja nie, dah jauh tersesat....nme jer ader bin dan binti...tapi...buat maksiat sebenarnya, ramai remaja2 kita nie yg hanya mendapat islam warisan..islam yg datang dari perents dyrng...bkn islam sebenar...bkn lah aku nk kate kat sini yg parents dyrng tu bukan islam sebenar,mksd aku, islam yg bukan dyrng cari.....sesetengah keluarga, tak meninitk berat kan perihal agama....tu la sebab terjadi nye penambahan tbung2 bayi.....(pnjam kata2 senior)...

jadi....solution nyer, kite kne balik ke pangkal semula, iaitu, memperbetul kan agama,mementing kan agama,rujuk balik, rukun islam, rukun iman, baru lah yg lain pon akan sempurna, insayALLAH...pemuda pemudi lah yg akn memimpin negara satu hari nanti..aku tak nak, yg memimpin negara malaysia satu hari nanti ialah pnyumbang tabung2 bayi di atas der........

k ah....smpai di sini sahaja tulisan aku...kite jumper len kali......chow...assalamualaikum....~

No comments:

Followers